Despre…ceață?

Îmi amintesc că am zâmbit aiurit și am spus, fără nici un motiv:
-Ceață… e atât de…
-Ție îți place ceața?
A folosit acel ton vechi al stăpânului care se adresează unui sclav. A pătruns în mine încet, tăios. Da, eram un sclav și asta, de asemenea, era necesar, era bun.
-Da, ceva bun… Mi-am spus cu glas tare. Și apoi către ea: Urăsc ceața. Mi-e frică de ceață.
-Asta înseamnă că o iubești. Ți-e frică de ea pentru că ea e mai puternică decât tine; o urăști pentru că ți-e frică de ea; o iubești pentru că n-o poți supune voinței tale. Doar ceea ce e de nespus poate fi iubit.
Da, e adevărat. Și de aceea, de aceea eu…

Evgheni Zamiatin –Noi

Înăbușim sentimente și resentimente. Nu ne lăsăm atinși. Fugim cât ne țin aptitudinile actoricești și apoi ne plângem că nu suntem prinși din urmă. Suntem bipolari pentru că de multe ori ceea ce simțim e mai puternic decât ceea ce ascundem în spatele măștii, iar atunci când realizăm vulnerabilitatea pe care o afișăm ne întoarcem brusc la polul opus. Suntem răi și ignoranți. Rănim și ne torturăm temându-ne de necunoscut – există însă mereu puncte de suspenie.

Iubim și ne este teamă să recunoaștem. Recunoaștem și apoi uităm să iubim.

About Adina

motoare, munte, cai, verde, libertate, mare, lacramioare, salbatic, zbor, fotografie, cai, natura, concret, echilibru, teatru, floare de colt, folk, foc de tabara, oameni
This entry was posted in Cărți, Gânduri furate and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Despre…ceață?

  1. injineru' says:

    Mi-a vibrat ceva in mine…

  2. madalin says:

    superb spus …

Leave a Reply

