“între cer şi pământ” sau despre munte

Nu știu dacă mi-a făcut ceva anume poftă de melodia asta azi.

Taie-mi mâinile, taie-mi picioarele
Taie-mi gândurile toate în două
Dar nu te face că plouă
Taie-mi pletele, scoate-mi ochii
Astupă-mi urechile cu dopuri
Dar nu călca pe nervii mei cu tocuri
Potriveşte-mă şi împotriveşte-mă
Fă-mă şi desfă-mă în mii de bucăţele
Nu voi fi niciodată altceva decât sunt
Un om ce se zbate între cer şi pământ
Taie-mi visele, rupe-mi ridurile
Îndreaptă-mi nasul, fă-l şi mai strâmb
Dar nu te atinge de visul meu nătâng.

Tapinarii – Procust


Ideea e că poți să fii o stâncă în vârtejul aglomerației umane. Poți să rămâi drept și mândru în mijlocul mizeriei din jurul tău, a grabei oamenilor care trec pe lângă tine. Să rămâi neclintit chiar și atunci când simți că te sfarmi în urma celor care te scrijelesc cu briceagul sau o scoica de ciudă că au pierdut. Nu au reușit să ajungă în vârful tău, dar te-au marcat asemeni unui toc de ușă ce poartă cu emoție fiecare treaptă a unui puști; te-au marcat în speranța că nu vei uita că ți-au calcat potecile. E drept poți să-ți simți pământul cum alunecă de la picioarele tale, dar tu ești un munte nu poți să cazi, poți doar să te tocești. Ești un om munte. Un om puternic.

Să nu crezi însă că ești de neatins! Cineva sigur va reuși să te escaladeze și acela care va reuși o va face fără coardă. Îți va urca până în vârful sufletului și se va bucura de tine. Din orice stâncă stearpă poate izvorî o apă limpede, curată!

Lasă-te rănit și caută-ți traseul – chiar dacă ajungi să ai nevoie de frontală și-ți juri că n-ai să mai pleci niciodată la drum (febră musculară, traseu nemarcat, arsuri pe piele, sete, oboseală, genunchi moi – le știi pe toate și mai multe poate). La cabană e cald și ai “plămânii plini”. Tu doar dă-ți voie!

———————————————————

Savurez un dor .

About Adina

motoare, munte, cai, verde, libertate, mare, lacramioare, salbatic, zbor, fotografie, cai, natura, concret, echilibru, teatru, floare de colt, folk, foc de tabara, oameni
This entry was posted in My refuge and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

