Eris, ce ai facut cu noi?

E negru si mult sange in N-E tarii noastre. Mai neputincioasa decat ma simt acum, nu cred ca am fost vreodata. E un nod in gat constant si mi-e teama.

Uitam sa iubim. Uitam sa fim oameni? Sunt copil si stiu ca imaginea pe care o am eu in suflet, pentru incetarea conflictelor din toata lumea asta, vine dintr-o naivitate pe care mi-o cultiv, constient, in fiecare zi. As vrea sa topim rautatea, lacomia, lacrimile si sufletele in imbratisari. As vrea sa fim capabili sa ne iubim intre noi si sa invatam sa ne toleram. Mi-e imposibil sa inteleg. Cei care stau si parlamenteaza in timp ce altii mor, nu au constiinta? Cei care pleaca inarmati sa… omoare, realizeaza in vreun fel actiunile lor? Lunetistii si mercenarii sunt constienti ca sunt doar o piesa intr-un joc de manipulare? Ce fel de monstri sunt cei din spatele propagandei?

E drept, Ucraina e mai aproape, iar lucru acesta ne-a facut pe toti sa constientizam mai rapid faptul ca… ne omoram intre noi. Si ce e mai greu de acceptat si mai trist este ca cei mai multi nu stim cum sa reactionam. Nu ne este nici pe departe comod in fotoliu sau cald sub paturica, doar nu stim ce sa facem. Si atunci fiecare a dat din coate cum s-a priceput:

-seara trecuta un grup de oameni din Bucuresti, care n-au mai avut putere sa stea in casa, sa rumege vestile morbide de peste granita sau sa numere cadavrele de la ora la ora, au iesit in strada, in fata Ambasadei Ucrainei – au protestat si au aprins lumanari;

-un alt grup, din Cluj, a creat un film, prin care sustin “curajul protestatarilor” din Ucraina – The youth of Cluj for Ukraine;

-foarte multi  oameni au dat cateva checkin-uri in… Kiev – in Piata Independentei; asa s-au priceput ei sa arata ca sunt alaturi de cei care rezista acolo;

-in momentul de fata, in Bucuresti, se organizeaza un Mars al tacerii in “semn de protest impotriva atitudinii lase a Uniunii Europene” – Aprinde o lumanare pentru Ucraina;

-de asemenea apar in vazul nostru tot felul de filmari si filmulete prin care se face apel la… umanitate, pana una alta. Sunt multe, cel mai probabil nici nu le-am vazut pe toate, dar:

We spend the early 2014 together with the protesters in Kyiv on the Maidan barricades. During those emotional days we were shooting a film inspired by the „Happy” video by Pharrell Williams.
But can Ukraine say it‚”Happy” today?
What do Ukrainians need to feel happy?

Watch our video. Gosia&Leszek from Poland.

I am Ukrainian 

26 Unbelievable Photos From The Battered Heart Of Ukraine

LIVE TEXT – Revolutia ucraineana 

Mi-e ciuda ca tot ce reusim sa facem e sa… ne batem in articole/filmulete/pareri pe internet, in timp ce cateva sute de km “mai la deal” oamenii omoara oameni.

Ce incerc sa spun e ca degeaba am lacrimi in ochi, degeaba urmaresc cu groaza ce se intampla in lumea asta, degeaba ma bag sub plapuma traiului zilnic, incercand sa nu ma gandesc la ce se intampla cu adevarat. Si as vrea sa fiu in stare sa fac CEVA. Imi arunc pareri si visez la porumbei albi. Sunt revoltata si atat. Ce fac?

Mi-a fost spus ca sunt idealista. Dar ce e rau in asta? Vreau sa ne zambim, sa iubim, sa punem mai multa greutate in lucrurile bune si frumoase. Vreau sa ne toleram mai mult si sa nu mai profitam de bunatatea gratuita. Dar am invatat ca asta nu se poate, ca marul discordiei e o ispita grozava pentru toti.

Eris, ce ai facut cu noi?

About Adina

motoare, munte, cai, verde, libertate, mare, lacramioare, salbatic, zbor, fotografie, cai, natura, concret, echilibru, teatru, floare de colt, folk, foc de tabara, oameni
Aside | This entry was posted in D'ale blogăitului and tagged , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

