Taitei de casa

Am copilarit mult la tara, practic in fiecare vacanta mergeam la bunici.

Mi-aduc aminte salatele de vara din loboda si marar, din gradina de peste drum, cea mai buna fasole prajita o facea bunicu, iar coloretii erau alintul de seara al bunicii. Imi aduc aminte si de febra musculara, arsurile solare si juliturile de ciuline. Mai erau si baile in bulboaca, hocheiul pe paraul inghetat si datul cu sacul pe imasul plin de musunoaie dureroase. La tara am prins frica de serpi, am avut taieturi pe maini de la tipirigul cu care legam via si tot acolo m-a pacalit bunica sa imi ling degetele dupa ce am cules pelin pentru ceai.

Mai erau si arcurile din nuiele de alun, leaganul din cires, din franghia aia buna a lu` bunicu si prastiile din sarma. Acolo am urmarit bataile dintre radaste si barcutele, confectionate din te miri ce, carora le dadeam drumul in avalul paraului de langa casa.

Mi-e dor de bunica mea care si-a gasit timp sa imi faca un omulet de zapada din piure, cand eram bolnava. Ultima amintire pe care o am cu bunicu este de la un strans de fan in furtuna, cu un fulger care s-a oprit simpatic drept langa furca mea. Mi-e dor tare si de bunicu.

Mi-e dor de verisorii cu care jucam fazan de cate ori curatam porumbul din hambar, in fiecare toamna.
Mi-e dor de frate-meu caruia i-am recunoscut numai dupa multi ani ca i-am uitat cartea lui preferata, Ciocoii vechi si noi, pe prispa si asa a ajuns catelul ala mic sa o roada toata, toata.

De cate ori fac taitei de casa, cum m-a invatat bunica, mi-e dor de copilarie.teta bunicii.

14733564_688559707980103_1742716764564750336_n

About Adina

motoare, munte, cai, verde, libertate, mare, lacramioare, salbatic, zbor, fotografie, cai, natura, concret, echilibru, teatru, floare de colt, folk, foc de tabara, oameni
This entry was posted in Poveste and tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

